Programmer میکروکنترلر های Hitachi (ساختار داخلی ؛ کاربرد و عملکرد ها) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته: پروگرامر universal به کاربران  میکروکنترلر Hitachi اجازه می دهد تا تراشه ها / دستگاه های خود را به راحتی با نرم افزار  پروگرامر کنند.نخستین ویژگی میکرو قابلیت ذخیره سازی و اجرای برنامه است. یک میکرو تمامی خصوصیات یک کامپیوتر را به صورت محدودتر داراست. 

میکروکنترلرها تراشه هایی هستند که توسط یک نرم افزار به یکی از زبانهای C یا Basic یا اسمبلی برنامه نویسی می شوند و سپس برنامه نوشته شده (که همان اعمال مورد نظر کاربر از میکروکنترلر است) توسط کامپایلر یا اسمبلر کامپایل شده و اگر کامپایل بدرستی صورت گیرد فایلی را تولید خواهد کرد که این فایل دقیقا همان دستورات، اما به زبان ماشین (یعنی زبان قابل فهم توسط میکروکنترلر) است ، در نهایت این فایل تولید شده توسط ابزاری به نام پروگرمر به میکروکنترلر منتقل می شود . با اتصال منبع تغذیه مناسب به میکرو و ابزارهای جانبی و مورد نیاز به پایه های آن، میکروکنترلر شروع به اجرای دستورات خواهد نمود.

پروگرامر universal  طیف کاملی از میکروکنترلر و ریز پردازنده های Hitachi را برای توسعه پوشش میدهد.این خانواده از میکروکنترولر برای تراشه‌ ­هایی که از حافظه فلش برای ذخیره برنامه استفاده‌ می‌­کنند، در مقابل با EPROM قابل ­‌برنامه­‌ ریزی، EEPROM یا ROM که میکروکنترلر های دیگر هم­زمان آن­ها را بکار می­‌گیرند، مناسبترند. حافظه فلش یک حافظه قابل‌­ برنامه‌ ­ریزی غیر قابل‌­ تغییر است .اگر چه در معماری میکروکنترلر های Hitachi دستورات سریعتر انجام‌­ می‌­شوند، نوشتن برنامه مشکل‌ ­تر است.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک