Programmer پروگرامر  میکروکنترلر های کمپانی NEC (ساختار، عملکرد و کاربردها) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته: برنامه نویس میکروکنترلر و یا پروگرامر programmer میکروکنترلر NEC یک دستگاه سخت افزاری همراه با نرم افزار استفاده شده است که برای انتقال کد زبان ماشین به میکروکنترلر / EEPROM از کامپیوتر است. 

کامپایلر در (پروگرامر) کدی را که به زبانهای مونتاژ ، C ، جاوا و غیره نوشته شده است به کد زبان دستگاه تبدیل می کند (که توسط ماشین ها / میکروکنترلرها قابل درک است) و آن را در یک پرونده هگزا ذخیره می کند. یک برنامه نویس میکروکنترلر به عنوان واسط بین کامپیوتر و کنترل کننده هدف عمل می کند. API / نرم افزار برنامه نویس داده هایی را از پرونده hex ذخیره شده در رایانه شخصی خوانده و آن را در حافظه کنترلر تغذیه می کند. کنترلر موردنظر که برنامه برای آن سوخته است با استفاده از سوکت ZIP روی برنامه نویس قرار می گیرد. این نرم افزار با استفاده از درگاه سریال ، موازی یا USB داده ها را از PC به سخت افزار منتقل می کند.

برای اتصال بین پروگرامر به میکروکنترلر از پورت سریال برای تعامل با رایانه از طریق پروتکل های RS232 استفاده می گردد. آنها با این حال ، پروگرام میکروکنترلر از طریق پورت سریال و موازی در آینده ای نزدیک منسوخ می شود. مهمترین دلیل عدم دسترسی پورت های موازی و سریال در رایانه های شخصی و لپ تاپ در سال های آینده است. 

برنامه نویسی و پروگرام میکروکنترلر به طور کلی حاوی میکروکنترلر است که برای گرفتن داده از رایانه از پیش برنامه ریزی شده و کنترل کننده هدف برنامه ریزی می کند. برنامه نویس با استفاده از هر پروتکل مانند SPI ، رابط موازی ، I2C / TWI یا CAN ، کنترلر هدف را پروگرام میکند. سرعت برنامه ریزی میکروکنترلر بستگی به نحوه ارتباط برنامه نویس با کامپیوتر و پروتکل های مورد استفاده برای پروگرام میکروکنترلر دارد.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک