پروگرامر میکروکنترلر (تراشه) های XILINX (ساختار ؛ عملکرد ها و کاربرد) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده:(  افشین رشید )

نکته : در بعضی موارد پروگرامر به طور مستقیم، به وسیله ی یک آداپتور به برد مدار متصل می شود به این حالت  پروگرامینگ (programing) گفته می شود.برای میکروکنترلر (تراشه) های مختلف پروگرامر های مختلف مبتنی بر استاندار چیپ مورد نظر وجود دارد. این پروگرامر قابلیت برنامه ریزی چیپ های FPGA ساخت XILINX را در نرم افزار ISE دارد.

برای پیکربندی درون مدار و برنامه نویسی همه دستگاه های Xilinx ارائه می دهد.کابل USB Platform II سیستم عامل یکپارچه را برای ارائه تنظیمات با کارایی بالا ، قابل اعتماد و کاربر پسند از Xilinx FPGAs و برنامه نویسی دستگاه های Xilinx PROM و CPLD فراهم می کند. کابل Platform Cable USB II برنامه نویسی مستقیم دستگاههای حافظه فلش SPI شخص ثالث و برنامه نویسی غیرمستقیم دستگاههای حافظه فلش SPI یا موازی فلش NOR را از طریق درگاه (FPGA (JTAG بهینه می کند. علاوه بر این ، Platform Cable USB II ابزاری مقرون به صرفه برای اشکال زدایی نرم افزار و سیستم عامل تعبیه شده هنگام استفاده از برنامه های Xilinx مانند کیت توسعه جاسازی شده و ChipScope ™ Pro Analyzer است.Platform Cable USB II نوسازی و به عقب سازگار با Platform Cable USB است. این شرکت دارای پیشرو در صنعت است و با درگاه های Full Speed ​​و (Hi-Speed ​​(USB 2.0 سازگار است.

به کمک نرم‌ افزار ISE Design Suite می‌توانید تمام مراحل طراحی و پیاده‌سازی شامل ورود طرح، شبیه‌سازی، سنتز، جانمایی و مسیریابی را انجام بدهید. بعد از آن فایل پیکره‌ بندی را ایجاد کنید و  FPGA را پروگرام کنید.به کمک نرم‌افزار ISE می‌توانید انواع تحلیل‌ های زمانی و توان مصرفی را برای طرحی که پیاده‌ سازی کرده و انجام بدهید.این نرم‌افزار IP Core ها یا کد های از پیش نوشته شده زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید به کمک آنها مدارات بزرگ را سریع‌ تر طراحی و تست کنید.به کمک ده‌ ها قابلیت دیگر این نرم‌افزار و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار دیگری می‌توانید به راحتی، تمام مراحل پیاده‌ سازی و پروگرام (تراشه ها) را انجام دهید.

به کمک نرم‌افزار ISE Design Suite می‌توانید تمام مراحل طراحی و پیاده‌سازی شامل ورود طرح، شبیه‌سازی، سنتز، جانمایی و مسیریابی رو انجام بدید. بعد از آن فایل پیکره‌ بندی را ایجاد کنید و  FPGA را پروگرام کنید.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک