میکروکنترلر (تراشه) کمپانی ACTEL سری pro asic (ساختار ؛ عملکرد و کاربردها) مهندسی برق _الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته: میکروکنترلر (تراشه) ACTEL سری Asic PRO مخلوطی از FPGA در صنعت ، تنها دستگاهی است که یک سیستم فرعی میکروکنترلر مبتنی بر FPGA ، سخت و آنالوگ قابل برنامه ریزی را در اختیار دارد ، و ارائه سفارشی سازی کامل ، محافظت از IP و سهولت استفاده و مبتنی بر فناوری فلاش Actel ، دستگاه های قابل کنترل برای طراحان سخت افزاری و جاسازی شده ایده آل هستند.

میکروکنترلر Actel سری  Pro Asic که به یک راه حل واقعی سیستم بر روی تراشه (SoC) نیاز دارند که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به میکروکنترلرهای با عملکرد ثابت سنتی و بدون هزینه اضافی هسته های پردازنده نرم روی FPGA های سنتی دارد. . میکروکنترلر کمپانی ACTEL سری Pro ASIC یک راه حل ابتکاری برای بازارهای صنعتی ، پزشکی ، انرژی ، ارتباطات و نظامی در برنامه های متنوع از جمله مدیریت سیستم ، مدیریت برق ، کنترل موتور ، شبکه های صنعتی و نمایش است.

شامل سه نوع طراحی مختلف است: FPGA ، طراحی تعبیه شده و آنالوگ. این نقش ها را می توان با توجه به ساختار شرکت و پیچیدگی پروژه توسط سه طراح مختلف ، دو طراح و یا حتی یک طراح واحد انجام داد. و با کم هزینه ، طراحی با سیگنال مخلوط هوشمند FPGA خود بسیار ساده تر شد. به طور کلی هر پردازش محاسباتی را میتوان با FPGA انجام داد. این مسئله به این دلیل است که عملا میتوان توسط یک FPGA یک پردازنده را طراحی کرد و در نتیجه میتوان همه ی پردازش هایی که با پردازنده های دیگر انجام می شود را با FPGA انجام داد.نکته ای که FPGA را در زمینه پردازش و محاسبات از سایر رقبا مانند پردازنده ها برتر می کند، ساختار موازی FPGA و توانایی بهینه سازی تعداد گیت های مصرفی برای پیاده سازی یک عملیات محاسباتی است. به لحاظ تاریخی، FPGA ها در ابتدا رقبای CPLD ها محسوب می شدند اما رفته رفته با افزایش توان پردازشی آنها امروزه FPGA ها تحت عنوان یک سیستم کامل بر روی تراشه (SOC) در بازار ارائه می شوند. منظور از SOC پیاده سازی کامل یک سیستم بر روی تراشه است که از معروف ترین آنها SOC های مبتنی بر FPGA ها است.

میکروکنترلر کمپانی ACTEL سری Pro ASIC یک راه حل ابتکاری برای بازارهای صنعتی ، پزشکی ، انرژی ، ارتباطات و نظامی در برنامه های متنوع از جمله مدیریت سیستم ، مدیریت برق ، کنترل موتور ، شبکه های صنعتی و نمایش است.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک