میکروکنترلر (تراشه) های Nuvoton  سری NuMicro ® M2351 (ساختار ؛ کاربرد ؛ عملکرد) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )

نکته: NuMicro ®  سری میکروکنترلر M2351 است و 32 بیتی (هسته -M23 ) با معماری TrustZone ®  برای Armv8-M ، که به یک سطح جدید داری امنیت نرم افزار قوی و  افزایش امنیت سیستم عامل سنتی است. و بیشتر در پروژه های صنعتی ، عمومی؛ نظامی مورد استفاده قرار میگیرد.


ظهور عصر اینترنت اشیا باعث افزایش آگاهی در مورد ادغام دنیای فیزیکی در سیستم های دیجیتال شده است. در حالی که دیجیتالی شدن زندگی روزمره ما منجر به بهبود کارآیی و مزایای اقتصادی شده است ، این امر همچنین باعث فشار بر طراحان سیستم ها شده است که هم اکنون باید با حفظ مصرف کم مصرف ، محصولات نوآورانه IoT را قادر به برقراری اتصال و تبادل داده ایمن داشته باشند. از آنجا که امنیت و مصرف برق هر دو مورد اصلی برنامه کاربردی IoT هستند ، Nuvoton  سری NuMicro ® M2351 را توسعه داده است ، که در پشتیبانی از تکثیر دستگاه های متصل هوشمند بسیار عالی است.

میکروکنترلر سری کم قدرت M2351 با فرکانس 64 مگاهرتز کار می کند و حداکثر 512 کیلوبایت حافظه فلش را در حالت دو بانکی تعبیه کرده و از بروزرسانی سیستم عامل ایمن OTA)Over-The-Air) و حداکثر 96 SbAM تعبیه شده SRAM پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، سری M2351 همچنین کارایی بالایی را ارائه می دهد اتصال رابط های جانبی مانند UART ، SPI ، I²C ، GPIO ، USB و برای ویژگی های مدیریت انرژی ایمن و کارآمد آن ، نوآوری امنیت را تقویت می کند.

معماری هاروارد در میکروکنترلر (تراشه) های Nuvoton  سری NuMicro ® M2351

 در این ساختار معماری ذخیره ­‌سازی و کانال ­های سیگنال برای هر مجموعه دستورالعمل و داده به صورت جداگانه ایجاد‌ شده است. این معماری کل داده‌ ­ها را در میکروکنترلر ذخیره می کند و هیچ دسترسی برای ذخیره دستورالعمل به عنوان داده وجود‌ ندارد. امکان دسترسی همزمان به دستورالعمل ­‌ها و داده ذخیره ­‌شده درون کانال­‌ های داخلی میکروکنترولر را فراهم می ­‌کند.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک