بخش (ماژول شناسی اِلکترونیکی Module) 

ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module یا (ماژول اندازه گیری اکسیژن خون و ضربان قلب) (ماژول با خطای زیاد)  نحوه عملکرد و کاربرد ها 

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)



نکته : ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module مناسب برای اندازه گیری اکسیژن خون و ضربان قلب  با ولتاژ کاری  ۵ ولت میباشد.پالس اکسیمتری یک روش غیر تهاجمی است، به این معنی که هیچ ابزاری را وارد بدن نمی کند. در واقع، این کار تنها با استفاده از یک ماژول کوچک به نام ماژول پالس اکسیمتر انجام می  شود که به وسیله قسمتی از بدن، معمولاً انگشتان دست،فشار آورده می شود. 

هدف ماژول پالس اکسیمتری اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در این پروتئین های هموگلوبین است که نشان دهنده اشباع اکسیژن فرد است.

عوامل مختلفی وجود دارد که دلیل استفاده از ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module است.علاوه بر استفاده در معاینات معمول، ماژول پالس اکسیمترها عمدتاً در افرادی استفاده می‌شوند که دارای شرایط سلامتی هستند یا تحت شرایط بالینی هستند که ممکن است بر سطوح اشباع اکسیژن تأثیر بگذارد.ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module مجتمع ضربان قلب و پالس اکسیمتر دقت بالاست. این ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module از LED های داخلی، فُوتو دیود، عناصر نوری و الکترونیکی کم نویز تشکیل شده استماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module راه حل کاملی برای طراحی سیستم های قابل حمل و پوشیدنی است.

ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module با ولتاژ 1.8 ولتی کار کرده و ولتاژ LED های داخلی آن توسط یک منبع جداگانه 3.3 ولتی تامین می شود. ارتباط آن از طریق پروتکل I2C است. همچنین برای صرفه جویی در مصرف انرژی می توان به صورت نرم افزاری سنسور را خاموش کرد.در ساختار ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module اجزای الکترونیکی  کنترل و انتقال  را در یک واحد ادغام می کند.ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module از واحد کنترل انتقال یکپارچه و چندین سنسور برای سرعت ، موقعیت و فشار  تشکیل شده است.ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module معمولا مانند یک بورد ساخته شده از قطعات الکترونیکی به صورت آماده است که به صورت فشرده در یک برد جای گرفته اند و به صورت حرفه ‌ای تولید شده اند. در واقع از ماژول پالس اُکسی متر pulse Oximeter Module به عنوان بخشی از یک سامانه ( سیستم ) بزرگ ‌تر می‌توان استفاده کرد.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک