نانو سیم ها را می توان از انواع مواد رسانا و نیمه رسانا مانند مس ، نقره ، طلا ، آهن ، سیلیکون ، اُکسید روی و ژرمانیوم ساخت و تولید کرد.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)


نکته: نانو سیمها دقیقاً مانند سیمهای معمولی الکتریکی غیر از این واقعیت هستند که بسیار کوچک هستند. مانند سیم های معمولی ، نانو سیم ها را می توان از انواع مواد رسانا و نیمه رسانا مانند مس ، نقره ، طلا ، آهن ، سیلیکون ، اکسید روی و ژرمانیوم ساخت. نانو سیم ها همچنین می توانند از نانو لوله های کربن ساخته شوند.

نانو سیم ها بر روی یک بستر مسطح از مواد نیمه هادی مانند سیلیکون و ژرمانیم ساخته شده اند. نانوسیم ها سیم های بسیار ریز هستند. آنها از فلزاتی مانند نقره ، طلا یا آهن تشکیل شده اند. نانومتر به عنوان اندازه گیری مکانی در حدود 10-9 متر اندازه گیری می شود که بیشتر در فناوری نانو برای ساخت ماشین های نانو مورد استفاده قرار می گیرد.

این نانو سیم کوچک توسط ذرات نانو با قطر به اندازه نانومتر ایجاد می شود فناوری نانو در ابعاد تقریبی 1 تا 100 نانومتر ، در جایی که تنها یکی از پدیده های نوع آن کاربردهای توصیفی را ارائه می دهد ، در مقام ماده است. نانوتکنولوژی با احاطه علمی ، مهندسی و فناوری غیر مقیاس ، تصویربرداری ، اندازه گیری ، طراحی و دستکاری مواد در این مقیاس طول را شامل می شود. به دلیل فناوری نانو سرعت کامپیوترها نسبت به گذشته بیشتر شده و ارزش محاسبات کاهش یافته است. نانوسیم ها بر روی یک بستر مسطح از مواد نیمه هادی مانند سیلیکون و ژرمانیم ساخته شده اند. نانوسیم ها سیم های بسیار ریز هستند. آنها از فلزاتی مانند نقره ، طلا یا آهن تشکیل شده اند. نانومتر به عنوان اندازه گیری مکانی در حدود 10-9 متر اندازه گیری می شود که بیشتر در فناوری نانو برای ساخت ماشین های نانو مورد استفاده قرار می گیرد. این نانوسیم کوچک توسط ذرات نانو با قطر به اندازه نانومتر ایجاد می شود.



فناوری نانو در ابعاد تقریبی 1 تا 100 نانومتر ، در جایی که تنها یکی از پدیده های نوع آن کاربردهای توصیفی را ارائه می دهد ، در مقام ماده است. نانو تکنولوژی با احاطه علمی ، مهندسی و فناوری غیر مقیاس ، تصویربرداری ، اندازه گیری ، طراحی و دستکاری مواد در این مقیاس طول را شامل می شود. به دلیل فناوری نانو سرعت کامپیوترها نسبت به گذشته بیشتر شده و ارزش محاسبات کاهش یافته است.

نتیجه گیری : 

نانو سیم های سیلیکونی یکی از بهترین مثالها برای نانو ساختارهای نیمه هادی هستند که می توانند به صورت تک بلور با قطر کومک به اندازه 9 تا 0 نانومتر ساخته شوند.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک