میکروکنترلر ۳۲ بیتی CYPRESS سری CY7C68013A-56PVXC (ساختار ؛ عملکرد و کاربرد ها) برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )

نکته: میکروکنترلر های  32 بیتی  سری CY7C68013A-56PVXC دارای هسته cortex M0 و مناسب پروژه های عمومی ، صنعتی ، نظامی و ساخت شرکت Cyprees  میباشد. 

میکروکنترلر های ۳۲ بیتی  سری CY7C کمپانی CYPRESS را بر پایه فناوری هسته ARM تولید میکند . سری میکروکنترلر های cypress 32 بیتی مناسب پروژه های مختلف عمومی ؛ رباتیک و پروژه های صنعتی ، نظامی میباشند . و بسیار مشابه سری  AVR  از شرکت AMTEL میباشد.ساختمان داخلی میکروکنترلر های cyprees یکی از متنوع ‏ترین  خانواده‏ های میکروکنترلر با هسته‏ ی ARM7 هستند ؛شرکت cyprees از بزرگترین تولید کنندگان مدارات آنالوگ و دیجیتال است و هم‌ اکنون از تولید کنندگان اصلی میکروکنترلر های با هسته ARM به حساب می‌آید.


قسمت MCU در داخل پیکر بندی این  میکروکنترلر در برابر نوسانات جریان و افزایش لحظه ای جریان مقاوم است و بیشتر در صنایع مختلف و اتومبیل کاربرد دارد.این مدل  تراشه cyprees برای برنامه های کاربردی در بدنه اتومبیل مانند رانندگی موتورهای DC صنعتی طراحی شده است ، این تراشه از اتصال (خطوط باس) Line BUS پشتیبانی می کند.و این امکان را می دهد تا عملکردهای آنالوگ را روی تراشه MCU بطور گسترده ادغام کنند. بنابراین ، در پروژه های مختلف می توان MCU را مستقیماً به سیگنالهایی با ولتاژ نسبتاً زیاد یا باتری متصل کرد.

با توجه به معماری RISC و CISC که اولی پیچیدگی را روی compiler قرار داده و طراحی پردازنده را ساده تر کرده و دومی که پیچیدگی را روی پردازنده قرار داده و طراحی compiler را ساده تر کرده است.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک