میکروکنترلرهای Toshiba سری  ، TX09 Family TMPA9xx ، با هسته  ARM9 و 32bit بیتی (عملکرد ، ساختار ، کاربرد ها) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )

نکته: میکروکنترلر های Toshiba سری  ، TX09 Family TMPA9xx ، با هسته  ARM9 با معماری ۳۲بیتی RISC است میکروکنترلر Toshiba سری  ، TX09 Family TMPA9xx حافظه فلش داخلی ندارد و منحصرا برای دستگاه ­‌های میکروکنترولر طراحی شده که آموزش و استفاده از آن ساده است. و از نوع onboard میباشد.

میکروکنترلر ها برای ذخیره برنامه ها و داده ها به حافظه (RAM ، ROM ، EPROM ، EEPROM ، فلش مموری و غیره) احتیاج دارند. در حالی که برخی از میکروکنترلرها دارای تراشه های حافظه داخلی هستند و برخی دیگر برای اتصال به یک حافظه خارجی نیاز دارند. اینها به ترتیب به میکروکنترلرهای حافظه تعبیه شده و میکروکنترلر های حافظه خارجی گفته می شوند. 

میکروکنترلر های Toshiba سری  ، TX09 Family TMPA9xx  یک ریزکنترلرگر پیشرفته با هسته ARM است که با معماری ARMv9 توسعه داده‌ شده‌ است. در حال حاضر بسیاری از توسعه ­‌دهندگان ریزکنترلر های ۳۲ بیتی را براساس ریزکنترلر های هسته-ARM ارائه‌ می­‌دهند. این تراشه ­‌ها زبان برنامه ­‌نویسی سطح پایین و بالا را پشتیبانی‌ می­‌کنند. اما برخی از این ریزکنترلر های قدیمی به دلیل طراحی با محدودیت در استفاده از زبان سطح بالا دچار مشکل می­‌شوند.


میکروکنترلر های Toshiba سری  ، TX09 Family TMPA9xx ، با هسته  ARM9 با معماری ۳۲بیتی RISC است ، توشیبا به دلیل داشتن حافظه و امکانات جانبی در یک تراشه اندازه مدار ­نهایی و قیمت آن نسبت به یک ریز پردازنده کاهش و همچنین ضریب امنیت افزایش می­‌یابد.این میکروکنترلر onboard بیشتر در مدارات هوشمند صنعتی ، عمومی_ نظامی مورد استفاده قرار میگیرد.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک