میکروکنترلر (تراشه) FPGA    سری ARTIX شرکت XILINX  (ساختار ؛ کاربرد ؛ عملکرد ها) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته: خانواده Artix جزء سری های کاربردی و اقتصادی زایلینکس میباشد. و بهترین نسبت توان پردازشی به توان مصرفی داراست.میکروکنترلر (تراشه) با معماری FPGA این کمپانی در پروژه های صنعتی ؛ عمومی ؛ نظامی هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد.

میکروکنترلر (تراشه) FPGA  سری ARTIX  شامل تمام عملکردهای سخت افزاری ، مانند زمان بندی ، هماهنگ سازی و پردازش داده های چرخه ای و غیر چرخه ای بر است. دستگاه های برده و سرور Sercos هم چنین بالا ترین نسبت Bandwidth به قیمت را در بین همه خانواده های زایلینکس دارد. 

خانواده Artix محدودیت های عملکرد را در پایین ترین سطح مصرف برق قرار می دهند زیرا Xilinx روند کارایی بالا ، کم مصرف تراشه را برای سبد تولید 28 نانومتری خود انتخاب کرد. این بدان معنی است که  در کل باتری های کمتر از وات برای برنامه های باتری مانند رادیوهای نظامی تعریف شده با نرم افزار ایمن ، که در آن دستگاه های Artix می توانند 35 درصد مصرف برق کمتری را نسبت به راه حل های رقابتی ارائه دهند ، بدست آورند. مشتریان می توانند جدیدترین توابع رمزنگاری IP و مودم را در یک تراشه واحد برای دیدار با نیازهای اندازه در حالی که پایین می آورند ، ترکیب کنند.

واژه FPGA خلاصه شده field-programmable gate array  می باشد. این کلمه به معنی یک تراشه متشکل از آرایه هایی از Gate های منطقی برناپذیر است که با آن می توان مدارات منطقی پیچیده را پیاده سازی نمود. 

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک