میکروکنترلر های Texas Instruments سری Tms1000، عملکرد، کاربرد ها) برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )

نکته: میکروکنترلر های Texas Instruments سری Msp1000 انعطاف پذیری لازم برای تنظیم عملکرد های متداول سطح دیجیتال آنالوگ و دیجیتال استفاده می کنند که دارای تایمرهای پوشا ، مدولاسیون عرض پالس (PWM) ، سیستم و عملکرد پر سرعت در اجرای دستورات و سیستم های ارتباطی هستند. و بیشتر در پروژه های صنعتی ، عمومی ، هوا _ فضا مورد استفاده قرار میگیرند.

میکروکنترلر های Texas Instruments سری map 1000  رابط های محیطی با سرعت بالا همه کاره و مدار های آنالوگ با کارایی بالا را فراهم می کند. با داشتن توان محاسباتی قدرتمند ، قادر است در مصرف انرژی پایین به عملکرد بالایی دست یابد و برای همه نوع برنامه ها واجد شرایط است.شرکت تگزاس آلات (TI) یک شرکت طراحی و  ساخت نیمه هادی جهانی است. که، میکروکنترلر  های Flash 16 بیتی با قدرت پایین را نیز تولید می کند. میکروکنترلر های سری msp1000  این کمپانی در پروژه های صنعتی ، عمومی ، نظامی (هوا فضا) مورد استفاده قرار میگیرد.

یک میکروکنترلر برنامه پذیر تراشه ای است که دارای ساختار مداری منظمی است، که به طراح اجازه میدهد آنرا برای یک کاربرد خاص بکار برد. هنگامی یک تراشه برنامه پذیر از کارخانه تولید IC خارج میشود، هیچ عمل مشخـصی را انجـام نمـیدهـد. در عـوض بوسـیله خریـدار برنامه ریزی میشود تا یک عملیات مورد نیاز را برای یک کاربرد مشخص انجام دهد. که مهمترین آنها عبارتند از : گنجایش بیشتر، سرعت بیشتر، راحتی استفاده و کم شدن هزینه میباشد. میکروکنترلر های کمپانی Texas  Instruments بیتی ۱۶ سری Tms1000 که معماری آن بر اساس معماری Harvard است. اساس آن کاهش مجموعه‌ ­دستورالعمل کامپیوتر هاست (RISC).  این معماری داده­‌ ها و برنامه را به‌­ صورت مجزا ذخیره و همزمان از آن­ها استفاده می ­‌کند.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک