سنسور فشارسنج فلزی(Aneroid) نحوه عملکرد و کاربرد ها (مهندسی برق _ الکترونیک)

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)


نکته: سنسور فشارسنج فلزی(Aneroid) وسیله ای است مکانیکی که از یک محفظه قوطی شکل استوانهای بدون ھوا تشکیل شده است .با تغییر فشار ھوا این محفظه منقبظ یا منبسط میشود.

سنسور فشارسنج فلزی(Aneroid) با یک سیستم نسبتا پیچیده که مرکب از تعدادی اھرم و قرقره است این تغییرات بزرگ شده و به یک عقربه که بر روی صفحه مدرجی حرکت میکند، منتقل میشود. یک شاخص متحرک که میتواند در یک نقطه ثابت شود بر روی فشار سنج تعبیه شده است تا بتوان تغییرات فشار را نسبت به آخرین قرائت اندازهگیری کرد.

 سنسور های فشار سنج فلزی aneroid به مقدار اندازه گیری شده فشار به عنوان نیروی اعمال شده توسط مایع یا گاز روی سطح تعریف می شود و معمولاً در واحدهای نیرو در واحد سطح سطح اندازه گیری می شود. واحدهای مشترک عبارتند از: پاسکال (Pa) ، نوار (نوار) ، N / mm2 یا psi (پوند در اینچ مربع) یک سنسور فشار سنج فلزی aneroid  وسیله ای است که یک مقدار فیزیکی را اندازه گیری می کند و آن را به یک سیگنال ترجمه می کند. مقدار می تواند به عنوان مثال درجه حرارت ، طول ، نیرو یا – البته – فشار باشد. این سیگنال در بیشتر موارد الکتریکی است اما می تواند نوری نیز باشد.

 سنسور فشار aneroid است که از یک عنصر حساس به فشار تشکیل شده است تا فشار واقعی اعمال شده به سنسور را تعیین کند (با استفاده از اصول مختلف کار) و برخی از مؤلفه ها برای تبدیل این اطلاعات به سیگنال خروجی دو عنصر اساسی از دیافراگم سنسور های فشار aneroid دیافراگم وجود دارد: دیافراگم های فلزی سفت و سخت و دیافراگم های داری دایره های متحد المرکز هستند.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)