SMD حسگر اثر هال Hall Sensor (فقط شباهت ظاهری با ترانزیستور SMD دارد) ساختار و عملکرد و تِست  (برق _ الکترونیک)

پژوهشگر  و نویسنده: دکتر ( افشین رشید )

نکته : سنسورهای دو قطبی اثر هال SMD در یک محفظه مجهز به SMD دارای یک مدار یکپارچه با حرارت متعادل در کل دامنه دما هستند. و آهن ربا های دو قطبی به قطب های متناوب شمال و جنوب پاسخ می دهند.یک تنظیم کننده یکپارچه عملکرد پایدار را در ولتاژ تغذیه SMD حسگر اثر هال Hall Sensor تضمین می کند و اگر قطب ولتاژ تغذیه به طور ناخواسته برعکس شود ، مدار داخلی از آسیب سنسور جلوگیری می کند.

سنسورهای دو قطبی اثر هال SMD توسط میدان مغناطیسی آهنربا دائمی یا آهنربا الکتریکی هدایت می شوند. ولتاژ خروجی P سوئیچینگ کلکتور باز را می توان با انتخاب زیادی از مدار های الکترونیکی به راحتی متصل کرد.



حسگر مغناطیسی SMD (حسگر اثر هال) Hall Sensor ، اطلاعات مغناطیسی یا رمزگذاری شده مغناطیسی را برای پردازش توسط مدارهای الکترونیکی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند.حسگر مغناطیسی SMD (حسگر اثر هال) Hall Sensor عنصر Hall وسیله ای است که از جلوه Hall استفاده می کند. بر اساس این پدیده است که هنگام اعمال یک میدان مغناطیسی عمود بر جریان به جسمی که جریان از آن جریان دارد ، نیروی الکتروموتور در جهت متعامد جریان و میدان مغناطیسی ظاهر می شود.هنگامی که یک جریان به یک نیمه هادی فیلم نازک اعمال می شود ، ولتاژ مربوط به چگالی شار مغناطیسی و جهت آن توسط اثر هال خارج می شود. از اثر Hall برای تشخیص میدان مغناطیسی استفاده می شود.




حسگر مغناطیسی SMD (حسگر اثر هال) Hall Sensor می توانند یک میدان مغناطیسی را تشخیص دهند حتی در مورد یک میدان مغناطیسی ثابت بدون تغییر در چگالی شار مغناطیسی. بنابراین ، از عناصر Hall در کاربردهای مختلفی مانند سوئیچ های غیر تماسی که در ترکیب با آهن ربا ، حسگرهای زاویه ای و سنسورهای جریان استفاده می شوند ، استفاده می شود. حسگرهای ژئومغناطیسی با استفاده از عناصر Hall به طور گسترده ای در تلفن های هوشمند و سایر برنامه ها استفاده می شود.



نحوه تست SMD حسگر اثر هال Hall Sensor 

مولتی متر را در حالت اهم قرار میدهیم SMD حسگر اثر هال Hall Sensor  با قرار گرفتن در میدان و اثر مغناطیسی از خود کاهش و افزایش اهم نشان میدهد. البته از دست دادن خاصیت الکترو مغناطیسی در مدار هم راه آسان تر تِست این سنسور SMD میباشد.

نویسنده: دکتر (افشین رشید )