(Programmer) پروگرامر میکروکنترلر  (تراشه) های ACTEL (ساختار ؛ عملکرد و کاربرد ها)  مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته: میکروکنترلر (تراشه) های Actel به راحتی و فقط با یک پروگرامرprogrammer ، کابل USB و کامپیوتر و برخی نرم افزارهای منبع باز قابل استفاده و برنامه ریزی هستند.

 یک تراشه برنامه پذیر کمپانی ACTEL تراشه ای است که دارای ساختار مداری منظمی است، که به طراح اجازه میدهد آنرا برای یک کاربرد خاص بکار برد. هنگامی یک تراشه برنامه پذیر از کارخانه تولید IC خارج میشود، هیچ عمل مشخـصی را انجـام نمـیدهـد. در عـوض بوسـیله خریـدار برنامه ریزی میشود تا یک عملیات مورد نیاز را برای یک کاربرد مشخص انجام دهد. یک مدار مجتمع است که شامل آرایه ای از ترانزیستورها است که برای پیاده سازی مدارهای مختلف میتوانند به یکدیگر متصل شوند. یک تراشه غیر قابل برنامه ریزی در کارخانه و به هنگام پروسه ساخت برنامه ریزی میشود، از این رو نمیتوان آن را جزء میکروکنترلر ها محسوب نمود. به تراشه های غیر قابل برنامه ریزی گاهی اوقات Array Gate و یا Circuit Integrated Specific Application یا به اختصار ASIC گفته میشود.میکروکنترلر یا تراشه کمپانی ACTEL قابل برنامه ریزی یک جزء الکترونیکی است که می تواند یک برنامه ، داده یا هر دو را ذخیره کند. در این زمینه ، یک برنامه مجموعه ای از دستورات (رشته فرمان) برای ریز پردازنده (= واحد محاسبه) است. به عنوان مثال ، داده ها می توانند شامل مقادیر دمایی باشند که توسط یک سیستم اندازه گیری دما یا هر داده دیگری انجام می شود.

پاک کردن" اطلاعات میکروکنترلر ACTEL به وسیله پروگرامر به این معنی است که می توان داده های موجود در آن را حذف کرد. و "برنامه ریزی" دوباره میکروکنترلر Actel به وسیله پروگرامر  به این معنی است که می توان یک برنامه یا داده را در این تراشه برنامه ریزی کرد .


میکروکنترلر  های برنامه پذیر کمپانی ACTEL  یک راه حل ابتکاری برای بازارهای صنعتی ، پزشکی ، انرژی ، ارتباطات و نظامی در برنامه های متنوع از جمله مدیریت سیستم ، مدیریت برق ، کنترل موتور ، شبکه های صنعتی و نمایش است.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک