(Keil u Vision) شروع به کار و محیط Desktop و ایجاد یک پروژه جدید (برق _ الکترونیک)

پژوهشگر  و نویسنده: دکتر  ( افشین رشید )

نکته : کامپایلر قدرتمند Keil  دارای محیطی حرفه ای ، ویرایشگر قوی و کاربر پسند نسبت به سایرین و پشتیبانی از تمامی میکروکنترلر های ARM و امکانات جانبی آن ها و سیستم شبیه سازی با قابلیت شبیه سازی هسته و اَدوات جانبی و دارای کد هگز خروجی بهینه و با حجم کمتر نسبت به سایر کامپایلر ها میباشد.

Desktop نرم افزار Keil در واقع میز کاری جهت دسترسی سریع به اطلاعاتی که همیشه به آن نیاز داریم می باشد همچنین تمام کارهای کاربر در این صفحه انجام می شود شامل (هدر منو و آیکون ها و فوتر پنل ؛  نوار ابزار ) دسترسی سریع برنامه میباشد.بعد از نصب و فعالسازی نرم افزار ، برنامه به صورت زیر باز می شود. همیشه بعد از باز کردن کامپایلر ، آخرین پروژه انجام شده باز می شود که میتوانید آن را از مسیر Project و با کلیک روی گزینه Project Close ببندید.



ایجاد یک پروژه جدید

از منوی Project روی گزینه Project Uvision New کلیک کنید.با کلیک روی این گزینه می خواهد تا یک مسیر برای ذخیره پروژه انتخاب نمایید.



به علت جدا سازی و در کنار هم بودن تمام پروژه آدرس پروژه جدید را در یک پوشه خالی انتخاب نمایید. سپس نام فایل اصلی پروژه را انتخاب نموده و روی گزینه Save کلیک کنید. با این کار فایل اصلی پروژه با پسوند uvproj ذخیره می شود.در مرحله بعد پنجره ی Device Select باز می شود که نوع میکرو مورد نظر را باید در آن انتخاب نمود. زمانی که بخش Vendor ( فروشنده) روی Packs Software قرار داشته باشد تعداد کمی از هسته های ARM قابل مشاهده می باشد. برای مشاهده دیگر هسته های ARM ی که آنها را نصب کرده اید ،بخش Vendor را روی Database Device Lagancy قرار دهید.



سپس میتوانید نام قطعه مورد نظر خود را در قسمت Search وارد کنید. یا اینکه میتوانید در پنجره زیر آن روی شرکت NXP کلیک کنید و سپس LPC2138 را انتخاب نمایید. با انتخاب هر میکرو مشخصات آن در سمت راست پنجره نمایش داده می شود. بعد از انتخاب روی گزینه OK کلیک کنید.در نهایت از کاربر میخواهد که فایل مربوط به راه اندازی میکرو ( s.Sturtup که همیشه در پروژه وجود دارد و به همراه فایل های دیگر کامپایل می شود را به پروژه به صورت اتوماتیک اضافه نماید. با کلیک کردن بر روی گزینه Yes کار ایجاد پروژه جدید تمام می شود.




نویسنده: دکتر (افشین رشید )