پروگرامر programmer میکروکنترلر های Holtek (ساختار و عملکرد) برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )



نکته : پروگرامر میکروکنترلر های Holtek  دستگاهی است که با کمک کامپیوتر یا تنهایی قادر به انتقال برنامه یا تغییر تنظیمات میباشد . به طور کلی میکروکنترلر Holtek به صورت یک قطعه الکترونیکی برنامه پذیر است.

پروگرامر دستگاهی است که با کمک PC  (کامپیوتر) یا به تنهایی قادر به انتقال برنامه یا تغییر تنظیمات یک قطعه الکترونیکی برنامه پذیر است. ممکن است دلایل برجسته ای وجود داشته باشد که  بخواهید قبل از قرار دادن آنها در مدار ، میکروکنترلرهای Holtek را در یک برنامه نویس سوکت  (پروگرامر) برنامه ریزی کنید ، اما فکر کردن در مورد این مزایا دشوار است زیرا برنامه نویسان سوکت سریعتر نیستند. شما  همچنین  این  مزیت را دارید که بعداً می توانید به روزرسانی های سیستم عامل را برطرف کنید ، برای رفع اشکالات ، به روزرسانی ویژگی های محصول یا شخصی سازی یک میکروکنترلر و در سیستم برنامه نویسی میکروکنترلر  باید از پروگرامر مناسب استفاده کرد. 


پروگرامر میکروکنترلر Holtek سخت افزاری است که جهت برنامه ریزی میکروکنترلر های این کمپانی از آن استفاده می شود. در واقع پروگرامر فایل "HEX  " تولید شده توسط کامپایلر را دورن تراشه قرار می دهد.  برای برقراری ارتباط بین پروگرامر و رایانه به نرم افزار  رابط پروگرامر  و میکروکنترلر نیاز می باشد. میکروکنترلر Holtek در واقع یک رایانه است که در یک مدار مجتمع تک وجود دارد که برای انجام یک کار و اجرای یک برنامه خاص اختصاص دارد. این میکروکنترلر شامل حافظه ، ورودی / خروجی قابل برنامه ریزی و همچنین یک پردازنده است. این میکروکنترلر ها اکثرا برای کاربرد های جاسازی شده طراحی شده اند و به شدت در دستگاه های الکترونیکی کنترل شده اتوماتیک  عمومی ، صنعتی ؛ نظامی مورد استفاده قرار میگیرد.

نویسنده: دکتر (افشین رشید )