میکروکنترلر Holtek سریHt49 بیتی 8 (ساختار ، عملکرد و کاربرد ها) برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )

نکته : کمپانی  Holtek  در  زمینه  طراحی میکروکنترلر  در تایوان Taiwan است که عمده فعالیت های تجاری آن در زمینه میکروکنترلر و طراحی اجزای جانبی میکروکنترلر می باشد. میکروکنترلر  Holtek  سری  Ht49 بیتی 8 شامل انواع  کاربرد های عمومی و تخصصی است که علاوه بر استفاده در کاربرد های عمومی ، کاربرد های صوتی ، ارتباطی ، جانبی رایانه ، لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی ، خودرو و امنیت و پروژه های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

میکروکنترلر Holtek سریHt49 بیتی 8 در دسته میکروکنترلر های یکپارچه دسته بندی می­‌شود. در میان میکروکنترلر های 8 بیتی از جمله موفقترین نوع است که مهمترین دلیل آن به ­‌روزرسانی مداوم تکنولوژی این تراشه در پروژه ها و  دستگاه ­‌های صنعتی هوشمند    و پروژه های رباتیک است.







میکروکنترلر Holtek سریHt49 بیتی 8 یک رایانه است که در یک مدار مجتمع تک وجود دارد که برای انجام یک کار و اجرای یک برنامه خاص اختصاص دارد. این میکروکنترلر شامل حافظه ، ورودی / خروجی قابل برنامه ریزی و همچنین یک پردازنده است. این میکروکنترلر ها اکثرا برای کاربرد های جاسازی شده طراحی شده اند و به شدت در دستگاه های الکترونیکی کنترل شده اتوماتیک  عمومی ، صنعتی ؛ نظامی مورد استفاده قرار میگیرد.میکروکنترلر های 8 بیتی ، Holtek سریHt49  با استفاده از CPU استاندارد 80 بیتی 8 بیتی بازار و لوازم جانبی بهینه شده است تا پس انداز انرژی بالایی را با هزینه های بسیار پایین اجرا کند.و برای اجرای طرح های کارآمد سیستم با استفاده از MCU های ۸ بیتی ویژگی هایی برای تولید سیگنال های PWM با وضوح بالا ، اندازه گیری سریع ADC ، لوازم جانبی مستقل و مقایسه کننده حلقه کنترل و محافظت به وجود می آورد.

نویسنده: دکتر (افشین رشید )