میکروکنترلر های LPC 2468 شرکت،  NXP با هسته (ARM7وARM9) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )

نکته: میکروکنترلرهای LPC2468 با هسته (ARM7 /9) طیف وسیعی از میکروکنترلرهای NXP مبتنی بر یک CPU 16/32 بیتی ARM7TDMI-S با تقلید در زمان واقعی و پشتیبانی ردیابی تعبیه شده با معماری Harvard میباشد. 

بعضی از میکروکنترولر ها برای یک دستگاه خاص مثل سیستم­‌ های‌ فضایی، ربات و … شامل این بلوک عملکرد خاص‌ اند. این بلوک­‌ها پورت­‌ های اضافی برای انجام عملیات خاص دارند.معماری هسته (ARM 7 /9) که میکروکنترلر LPC2468 را با 32 کیلوبایت ، 64 کیلوبایت ، 128 کیلوبایت ، 256 کیلوبایت و 512 کیلوبایت از جاسازی شده تعبیه شده ترکیب می کنند. سرعت حافظه فلش. رابط حافظه گسترده 128 بیتی و معماری شتاب دهنده منحصر به فرد اجرای کد 32 بیتی را با حداکثر سرعت ساعت امکان پذیر می کند.میکروکنترلر ۳۲ بیتی در دستگاه‌­ های کنترل‌ شده خودکار استفاده می­‌شود که با ۳۲ بیت تمام عملیات منطقی و محاسباتی را انجام‌­ دهد Embedded Memory Microcontroller میکروکنترلر با حافظه جاسازی‌ شده نوعی تراشه‌ است که تمام بلوک­‌ های توابع در داخل آن تعبیه شده‌است. میکروکنترلر LPC 2648 تمام برنامه ­‌ها، حافظه داده، تایمر، وقفه و پورت­‌ های I/O در داخل آن جاسازی‌ شده‌ است.


میکروکنترلر های LPC2468 برای کنترل دستگاه ­‌هایی که نیاز به کنترل دارند جاسازی‌ می‌­شود، مانند ربات ها ، پروژه های صنعتی و عمومی  و بسیاری از ابزارهای صنعتی ، نظامی دیگر . مورد استفاده قرار میگیرد.

معماری Harvard در میکروکنترلر های LPC2468 

در این ساختار معماری ذخیره ­‌سازی و کانال­های سیگنال برای هر مجموعه دستورالعمل و داده به صورت جداگانه ایجاد‌ شده است. این معماری کل داده‌ ­ها را در میکروکنترلر ذخیره می کند و هیچ دسترسی برای ذخیره دستورالعمل به عنوان داده وجود‌ ندارد. امکان دسترسی همزمان به دستورالعمل ­‌ها و داده ذخیره ­‌شده درون کانال­‌ های داخلی میکروکنترولر را فراهم می ­‌کند.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک