(برنامه نویسی سی شارپ ) خواندن فایل های XML با کلاس XmlNodes در #C (مهندسی برق_ الکترونیک)

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته : از Class کلاس XMLDocuments برای خواندن فایل XML استفاده میگردد. یک کلاس جدید را با نام کلاس XmlNode معرفی میگردد ، که برای تجزیه و خواندن فایل های XML بسیار ضروری است. 

به طور کلی، فایل XML به یک XmlNode که المنت اصلی یا root فایل است، تجزیه شده و سپس به وسیله آن می توانید با استفاده از خاصیت childNodes به عناصر فرزند المنت اصلی دسترسی داشته باشید.همچنین، کلاس XmlNode امکان دسترسی به اطلاعات بسیار دیگری از جمله نام تگ ها یا name tag ،خواص یا attributes ،متن درون تگ ها یا text inner وجود ساختار XML را نیز به ما می دهد.در این درس قصد داریم تا توضیحی مختصر درباره برخی از جنبه های جالب Class کلاس XmlNode ارائه دادیم، زیرا داشتن اطلاعات درباره XmlNode به عنوان یکی از جنبه های کلیدی در هنگام خواندن فایل های XML توسط class کلاس XMLDocument ، بسیار مهم است.

از المنت DocumentElement بسیار استفاده خواهیم کرد و از آنجایی که این عنصر از نوع XMLElement بوده و خود XMLElement از کالس XmlNode به ارث رفته است، در واقع این نوع دوستی تقریبا یکسان هستند. خاصیت Property Name به سادگی نام عنصر یا node را اعلام می کند. برای مثال، خروجی کد زیر مقدار “user “خواهد بود :

XmlDocument xmlDoc = new XmlDocument();

xmlDoc.LoadXml("<user name=\Afshin Rashid \">A user node</user>");

Console.WriteLine (xmlDoc.DocumentElement.Name);

Console.ReadKey();

خاصیت Property InnerText هم متن بین تگ باز و بسته هر tag را  استخراج می کند. خاصیت InnerXml اندکی مشابه خاصیت InnerText می باشد، اما در حالی که property InnerText هرگونه XML که درون آن می باشد را حذف می کند، property InnerXml صراحتا این کار را انجام نمی دهد.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر (  افشین رشید )