_ بخش باتری ها و پیل های اِلکتریکی

باتری قلمی یا باتری ای‌ای‌ای (AAA battery یا triple-A battery ) _ (پیل های گالوانی خشک)

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)


نکته : باتری با سلول های اولیه ("خشک") مجموعه ای از یک یا چند سلول هستند که واکنش های شیمیایی آنها باعث ایجاد جریان الکترون در یک مدار می شود. همه باتری ها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند: یک آند (سمت '-')، یک کاتد (سمت '+')، و نوعی الکترولیت (ماده ای که از نظر شیمیایی با آند و کاتد واکنش می دهد).

سلولهای اولیه ("خشک")

در این سلولها یک عمل شیمیایی بین الکترود و الکترولیت باعث تغییر دائمی می شود ، به این معنی که قابل شارژ نیستند . این باتری ها یکبار مصرف هستند ، که باعث می شود پس از مدت زمان نسبتاً کوتاهی از دفع این باتری ها تلف شود.

سلول باتری "خشک معمولی"

سلول سلول باتری "خشک معمولی" دارای دو پایانه است (که به آن الکترود گفته می شود ) که در یک ماده شیمیایی غوطه ور است به آن الکترولیت گفته میشوداین دو الکترود توسط یک دیوار یا پل متخلخل از هم جدا شده اند که اجازه می دهد تا بار الکتریکی از یک طرف به طرف دیگر از طریق الکترولیت عبور کند. آند - ترمینال منفی - الکترون را به دست می آورد در حالی که کاتد - ترمینال مثبت - الکترون ها را از دست می دهد. این تبادل الکترون ها باعث ایجاد اختلاف در اختلاف پتانسیل یا ولتاژ بین دو ترمینال می شوند. در یک باتری ، تعداد زیادی سلول در یک باتری وجود دارد.

باتری های سلول خشک می توانند انرژی بیشتری نسبت به باتری های کربن _ روی هم اندازه داشته باشند و ماندگاری طولانی تری داشتند.باتری های سلول خشک وسیله ای است که انرژی را ذخیره می کند و سپس با تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریسیته آن را تخلیه می کند . باتری های سلول خشک معمولی اغلب با استفاده از یک یا چند سلول الکتروشیمیایی، الکتریسیته را با روش های شیمیایی تولید می کنند .


پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک