(علوم مخابرات ) آشنایی بیشتر با رادار های منو پالسی Mono Pulse Radar در (برق _ الکترونیک)

پژوهشگر و نویسنده:  (  افشین رشید )

نکته : در یک رادار منو پالسی MonoPulseRadar  محدودهٔ هدف را با اندازه ‌گیری زمان رفت و برگشت سیگنال مایکروویو تعیین می ‌کند.

در ساختار رادار های منو پالسی Mono Pulse Radar آنتن هایی که به صورت آرایه آنتن ساخته شده اند و از روش ویژه ای در تغذیه بهره می گیرند ، ترکیب شده اند: عناصر تک آنتن همیشه به طور فاز تبدیل نمی شوند.  برای اهداف مختلف مبالغ و اختلافات مختلفی از انرژی دریافتی ایجاد می شود.تمام عناصر آنتن به صورت فاز تغذیه می شوند و الگوهای تابش خلاصه می شوند. برخی از گروه ها فقط در زمان پذیرش خلاصه می شوند و مبالغ یا اختلافات آنها کانالهای دریافتی را دریافت می کند. سپس تمام سیگنال ها به عنوان یک عملکرد پردازنده ویدیویی مقایسه می شوند و از تفاوت آنها برای تخمین دقیق تر وضعیت آزمایشی هدف استفاده می شود. یک رادار منو پالسی Mono Pulse Radar بنابراین می تواند با سرعت بسیار کمتر بازدید در هر اسکن کار کند.به طور خلاصه در رادار های آرایه فازی تعدادی آنتن، سیگنال ‌های با فاز متفاوت از یکدیگر تولید می ‌کنند که این امر سبب تقویت سیگنال در جهت دلخواه و تضعیف آن در جهت ‌های نامناسب می ‌شود. لذا به کمک این رادار ها می‌توان بدون نیاز به حرکت دادن مکانیکی جهت لوب اصلی آنتن را تغییر داد. علاوه بر این با توجه به تعدد آرایه‌ های ارسال، دریافت می‌ توان هر تعداد از آرایه ‌های یک آنتن را برای کار خاصی اختصاص داد. 


نام گذاری رادار های منو پالسی Mono Pulse Radar از آنجایی است که این رادار به کمک چند المان دریافت کننده (به طور معمول چهار المان) و تاباندن تنها یک پالس اطلاعات مورد نیاز از هدف را استخراج می ‌کنند. از طریق مقایسه فاز و دامنه امواج ورودی به هر المان و انجام برخی محاسبات اطلاعات مورد هدف نیاز استخراج خواهد شد.سیستم های یکپارچه معمولاً حاوی پردازش پیشرفته ای هستند تا اطلاعات کد هدف با کیفیت بهتری داشته باشند. یک پالس منفرد به اندازه کافی برای اندازه گیری تحمل تک قطبی است (از این رو استفاده از اصطلاح مونو پالس ) عناصر موجود در آرایه آنتن خطی به دو نیمه تقسیم می شوند. این دو آرایه جداگانه به صورت متقارن در صفحه کانونی در هر طرف محور آنتن رادار قرار می گیرند.

نویسنده: دکتر (افشین رشید )