SMD مقاومت هیت سینک (توان بالا) High power resistor SMD ساختار ، عملکرد، تست (برق _ الکترونیک)

پژوهشگر و نویسنده: (  افشین رشید )


نکته : SMD مقاومت هیت سینک (توان بالا) High power resistor SMD پره ها" در بدن مقاومت شبیه به هیت سینک قرار دارد. تا به درجه قدرت بالاتر دست یابد. این باعث می شود که سطح اضافی بدنه مقاومت ایجاد شود بدون اینکه لازم باشد لفافه قطعه را به اندازه بیش از حد رشد  داشته باشد.

SMD مقاومت هیت سینک (توان بالا) High power resistor SMD هستند که شبیه تراشه های مدار مجتمع هستند. مقاومت های قدرت نصب سطح از مواد مختلفی مانند کربن فشرده ، سرامیک و فلز (مقاومت های هیت سینک توان بالا) یا فویل فلزی ساخته شده اند. مقاومت تراشه سیم پیچ دار نیز موجود است. مقاومت های SMD در واقع مقاومت های تراشه ای با فرم کوچکتر و نصب شده هستند. مقاومت خود متشکل از یک فیلم اکسید فلز است که روی یک لایه سرامیکی رسوب می کند. ضخامت و طول فیلم مقاومت را تعیین می کند. آنها دارای میزان اتلاف توان بسیار پایین تر از مقاومت های شبکه ای یا مقاومت در برابر آب هستند و معمولاً نمی توانند بیش از چند وات (به شرط داشتن خنک کننده مناسب) اتلاف کنند.



استفاده از یک مقاومت قدرت بالاتر از توان و دمای نامی آن می تواند عواقب شدیدی از جمله تغییر در مقدار مقاومت ، کاهش عمر مفید ، مدارهای باز یا آتش سوزی های الکتریکی را در پی داشته باشد. برای جلوگیری از چنین خرابی ، مقاومت های قدرت اغلب بر اساس شرایط عملیاتی مورد انتظار کاهش می یابد.



نحوه تست SMD مقاومت هیت سینک (توان بالا) High power resistor SMD  با مولتی متر 

با اتصال پروب های مولتی متر به دو سر (دو پایه) قطعه مولتی متر در حالت بازر بوق میزند یعنی SMD مقاومت هیت سینک (توان بالا) High power resistor SMD سالم میباشد.در غیر این صورت SMD مقاومت هیت سینک (توان بالا) High power resistor SMD سوخته و باید تعویض گردد.

نویسنده: دکتر (افشین رشید )