DIP خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable (به نوعی از تریمر واریابِل) 

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)


نکته : خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable تنظیم شده اجزای غیر فعال با مقادیر خازنی هستند که با توجه به ولتاژ کنترل قابل تغییر هستند. آنها را می توان برای برنامه هایی مانند تنظیم فرکانس در نظر گرفت . 

خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable  تنظیم شده خازنی است که ظرفیت آن می‌تواند به صورت مکانیکی بر روی مقدار  دلخواه تنظیم شود. و برای تغییر فرکانس نوسان ‌ساز داخلی بکار میرود و معمولا در ظرفیتهای ۴۰ تا ۵۰۰ پیکوفاراد ساخته میشود. خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable تنظیم شده خازن متغیر یا خازن قابل تنظیمی که اغلب در مدارهای RF به کار می رود تغییر ظرفیت خازن با تغییر مکانیکی فاصله بین دو صفحه فلزی یا تغییر موقعیت ولتاژ ، انجام می شود.خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable  ممکن است عمداً و بارها و بارها ظرفیت الکترونیکی آن مکانیکی و یا الکترونیکی تغییر کرده است. خازن های متغیر اغلب در مدار ها برای تنظیم فرکانس رزونانس استفاده می شوند.



خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable  مقادیر خازنی را ارائه می دهند به طوری که بین  متغیر  باشد.خازن های تنظیم نوع پر کاربردی از خازن های متغیر هستند. جنس بدنه این خازن از سیلیکون مخلوط با میکا و پایه های آن از مِس میباشد.خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable  تنظیم شده برای تنظیم مقادیر اولیه فرکانس نوسان ساز ، تأخیر ، زمان افزایش و سقوط و سایر متغیرها در یک مدار الکترونیکی  استفاده می شود.با اعمال ولتاژ زیاد به خازن های متغیر  تنظیم شده ، ظرفیت آن تغییر می کند. آنها یک ورودی کنترل آنالوگ اختصاصی دارند و بنابراین غیر خطی های کمتری نسبت به دیودهای وکتور ایجاد می کنند ، به خصوص برای ولتاژهای سیگنال بالاتر. محدودیت های پایداری در  دما  و خطی  بودن مدار نیز  بر عملکرد آنها در مدارات الکترونیکی  تاثیر میگذارد.



نحوه تست DIP خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable 

خازن متغیر پاودِر Powder capacitor variable بسیار کوچک اند و در مدارها با کمک پیچ گوشتی می توان آنها را تنظیم کرد. با تغییر دادن فاصله بین صفحات، ظرفیت خازن تغییر می کند. از این خازن در فرکانس های بالای رادیویی _ مخابراتی _ راداری استفاده می شود.

پژوهشگر و نویسنده:  دکتر  (  افشین رشید)

دکترایِ  تخصصی نانو _ میکرو الکترونیک