چیپ ها و میکرو چیپ ها با بسته بندیهایDFN ، DFNT  (ساختار و عملکرد ) مهندسی برق _ الکترونیک

پژوهشگر و نویسنده: دکتر (  افشین رشید )

نکته : چیپ ها و میکرو چیپ های DFNT و DFN دارای تغذیه بیشینه ۱۶ ولت و تغذیه پایین ۱٫۶ ولت می باشد. همچنین میزان ولتاژ آفست آن ۵۰۰µ ولت می باشد. و بیشتر در مدارات مخابراتی و ارتباطی کاربرد دارد .

چیپ ها و میکرو چیپ ها با بسته بندیهایDFN ، DFNT پکیج هایی هستند که پینها در دو طرف آن قرارمیگیرد.بسیاری.ازمیکروپروسسورها، سنسورها و سایر آیسی های مدرن و پیشرفته در پکیجهای QFN و QFPتولید شده است، دیگر شاخصه مهم این نوع آی سی ها پهنای باند فرکانسی آنها بوده که برای این آی سی مقدار ۲k هرتز می باشد. آی سی DFNQ دارای ۱ تقویت کننده در خود می باشد. و بیشتر برای استفاده به عنوان میکسر در گیرنده و یا فرستنده نوع  مخابراتی و مدارات آنتن  می باشد.

جنس قالب pvc فشرده  و آسیب پذیر مقابل حرارت ؛ نوع نصب ( مونتاژ) ic به صورت نصب سطحی ؛ جنس پایه ها عمدتاً مسی و در زیر ic  به صورت BGY با قابلیت  نصب سطحی (به وسیله هیتر و روغن فِلکس)

این چیپ و میکرو چیپ بیشتر وظیف مدیریت و پردازش مدارهای RF مخابراتی ؛ راداری انتقال پیام و اطلاعات میان دو یا چند نقطه (با فاصله کم تا زیاد) در قالب مدیریت و پردازش  سیگنال و به منظور کلی ارتباط است. کاربرد های آن بیشتر در سیستم های (نظامی ؛ راداری ؛ پهبادی ) میباشد.

پژوهشگر و نویسنده: دکتر (  افشین رشید )