موتور الکتریکی DC دو سر شفت یا دو مِحور (DC Motor double shaft ) ساختار ، عملکرد و کاربرد ها (برق _ الکترونیک)
پژوهشگر و نویسنده: دکتر ( افشین رشید )
نکته : در ساختار یک موتور DC دو شافت تک دارای یک شافت است که از قسمت جلوی موتور بیرون می آید و یک موتور Shaft شفت دوتایی دارد که شفت Shaft از جلو و عقب موتور بیرون می آید.Shaft شفت منفرد یک مفهوم مستقیم به جلو است که به راحتی قابل درک است - یعنی اینکه موتور توسط یک کنترلر هدایت می شود و سپس شفت Shaft به قسمت مورد استفاده وصل می شود.
موتور الکتریکی DC دو سر شفت یا دو مِحور (DC Motor double shaft ) یا مستقیم جریان موتور دو محور به عنوان کامل ، محرک بیشتر مورد استفاده برای تولید حرکت مداوم و سرعت که چرخش آن به راحتی کنترل می شود، موتور DC از دو بخش تشکیل شده است ، "Stator" که قسمت ثابت است و "Rotor" که قسمت چرخشی است.موتور الکتریکی DC دو سر شفت یا دو مِحور (DC Motor double shaft) دستگاه های الکترومکانیکی هستند که از تعامل میدان های مغناطیسی و هادی ها برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی دوار در دو مِحور استفاده می کنند.
شافت بخش مهمی از موتور است. به عنوان پیوندی برای تبدیل انرژی الکترومکانیکی بین موتور و وسیله ، از قسمتهای چرخان پشتیبانی می کند ، گشتاور را منتقل می کند و موقعیت نسبی قطعات دوار را به استاتور تعیین می کند. بنابراین ، شافت موتور باید از استحکام و استحکام قابل اطمینان برای اطمینان از اجرای عملکرد طراحی از پیش تعیین شده برخوردار باشد. شافت را می توان به شافت نوری و شافت پله ای تقسیم کرد. شافت نوری غالباً از جنس فولاد دور کشیده شده سرد است که باعث کاهش ساعت انسان برای ماشین کاری محیط بیرونی شافت می شود و بعضاً در میکروموتور ها مورد استفاده قرار می گیرد. شفت های پله دار را می توان به راحتی و با اطمینان بسیاری از اجزای مختلف سوار کرد ، بنابراین بیشتر موتور ها از این نوع شافت استفاده می کنند.
پژوهشگر و نویسنده: دکتر ( افشین رشید )